Mengenai Saya

Foto saya
Malang, East Java, Indonesia
Uhibbuka Fillah...

Laman

Selasa, 09 November 2010

Andai Seorang Perempuan Itu Datang


Andai seorang perempuan datang kepadamu ketika kau berseorangan...
Andai seorang perempuan datang dan tersenyum mesra memandangmu...


Andai seorang perempuan datang duduk di sebelahmu membiarkan bahu dan punggungnya bersentuhan denganmu...
Andai seorang perempuan datang menanyakan tentang bentuk badannya kepadamu...
Andai seorang perempuan datang menanyakan tentang kecantikan wajah dan badannya kepadamu...
Andai seorang perempuan datang memintamu menghilangkan daun di rambutnya...
Andai seorang perempuan datang kepadamu sambil memperlihatkan bagian- bagian tertentu...
Andai seorang perempuan datang tanpa segan sipu denganmu...
Andai datang waktu itu, apakah tindakanmu?
MUNGKIN PADA PANDANGAN PEREMPUAN ITU,
"Kau adalah kawan karibku.""Gua tak ada perasaan dengan lu, so gua cuman pengen berdekatan dengan lu."
 "Kau dah seperti abang kandungku."
"Kau dan aku bukan alim sangat jadi tak perlu hipokritik."
"Kaulah kekasihku, diri ini sepenuhnya milikmu."
 "Aku tahu kau dan aku takkan mungkin berzina, kita pasti pandai menjaga diri."
"Oh, kau adalah bakal suamiku, aku harus berlatih dari sekarang mengurangi rasa malu".
"Ku berbuat begini tiada yang tahu, kau takkan cerita pada orang lain."
TETAPI WAHAI LELAKI, ADAKAH SELALUNYA BETUL PANDANGAN MEREKA ITU?
Andai seorang perempuan itu datang...
Dan hanya dirimu pengawal gelanggang...
BERANIKAN dirimu untuk MENEGUR
GAGAHKAN dirimu untuk BERUNDUR DIRI


TABAHKAN dirimu untuk menjadi LELAKI YANG UNGGUL!
Lelaki yang hormat pada hak bakal suami perempuan itu nanti,
Lelaki yang hormat pada maruah kaum ibu dan adik beradik perempuannya sendiri,
Lelaki yang takkan mau disogok dengan benda-benda free,
Lelaki yang punya jati diri, menegur karena TAK MAU ISTERINYA NANTI BEKAS-BEKAS LELAKI,
Insaflah wahai diri yang bernama lelaki,
Andai seorang perempuan itu datang...
Beranikanlah diri untuk menolak dengan matang...
Andai seorang perempuan itu datang...
Beranikah dirimu....???!!!

http://www.facebook.com/notes/melati/andai-seorang-perempuan-itu-datang/149347448436972