Mengenai Saya

Foto saya
Malang, East Java, Indonesia
Uhibbuka Fillah...

Laman

Jumat, 03 Desember 2010

Maluuuu Rasanya...♥●♥_◕_♥●♥


malu rasanya... jika berucap tapi tak bertingkah


malu rasanya... bila bertingkah tapi tak tahu arah

malu rasanya... berpengetahuan tapi bodoh

malu rasanya... ketika tau tapi tidak mau tau

malu rasanya... mengaku cinta tapi menjauhi

malu rasanya... mampu berpikir tapi tak berperasaan

malu rasanya... senyum tapi kejam dalam ucapan

malu rasanya... takut tapi berani membangkang

malu rasanya... berteman dengan teman yang sholeh sholehah tapi masih kurang ajar

malu rasanya... berhias mulya tapi sombong

malu rasanya... mengabdi tapi berpura-pura

malu rasanya... tapi sikap tidak tau malu...


ingatkanlah aku dengan rasa malu ku ini...
bantulah aku dikala aq lupa...
agar aku tetap menjadi sang pemalu lebih pemalu dari pada seorang wanita yang sedang dipingit..
ejeklah aku jika rasa malu ku ini menjadikanku tak tau malu...

Ya Allah ku Minta kepada Engkau rasa Malu untuk berbuat maksiat Kepada-Mu
seperti Rasul-Mu yang "Gagah Berani tapi Pemalu" itu... Amin..

♥●♥__♥●♥